maanantai 14. joulukuuta 2009

Minäbiisiä etsitään!

Wuhuu, uusi projekti! Näistä minä pidän.
Huomasin tänään hyppytunnilla huolestuttavan asian: minulla ei ole enää omaa biisiä! Yleensä olen aina tuntenut jotenkin "suurta yhteyttä" tiettyihin kappaleisiin ja olen kuunnellut niitä aina kun on tuntunut jollain tapaa siltä etten oikein tiedä mikä on kaiken idea ja kukas minä nyt olinkaan. Mutta mitäs nyt: edellinen biisini (Lenka - The Show) on jotenkin kulunut loppuun enkä oikein tunne sitä omakseni. 

Joten haluaisiko joku ihana auttaa minua etsimään seuraavan biisin? Tarvitsen siis kappaleen jonka lyriikoissa on jokin idea, jonka voin liittää omaan elämääni ja jossa on jollain tapaa tarttuva tai voimakas melodia tai jokin sellainen. Ei missään nimessä mitään ärrinmurrinörinämusiikkia tai suomalaista iskelmää kiitos! :)
Ehdottakaa hei ihan vapaasti, en murise yhdellekään. Sekin olisi jo kiva jos joku keksisi edes muutaman yhtyeen tai artistin jolta voisin etsiä.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä vähän edellisistä minäbiiseistä!
Viimeksi ihastuin tähän: Lenka -The Show.


I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go, can't do it alone
I've tried, and I don't know why


Slow it down, make it stop
Or else my heart is going to pop
'Cause it's too much, yeah it's a lot
To be something I'm not
I'm a fool out of love
'Cause i just can't get enough



Oi miten söpöä ja minua se oli. Voisin kyllä edelleenkin allekirjoittaa toisen rivin tuosta lempilyriikkalainauksestani, mutta en kyllä ole ihan noin hukassa kuin tuon biisin kertoja. Olen jo löytänyt tuon. Olen jo omaksunut sen mitä tuo biisi varmastikin halusi sanoa ja olen myös lopen kyllästynyt kertosäkeeseen. 

Lenkaa ennen pidin muistaakseni eniten tästä

Her face is a map of the world
Is a map of the world
You can see she's a beautiful girl
She's a beautiful girl
And everything around her is a silver pool of light
The people who surround her feel the benefit of it
It makes you calm
She holds you captivated in her palm

Suddenly I see (Suddenly I see)
This is what I wanna be
Suddenly I see (Suddenly I see)
Why the hell it means so much to me


Eli tuo oli sitä aikaa kun oli ihan sairaan ihanaa huomata että on itse sittenkin ihana ihminen joten minäbiisinkin piti sitten kertoa siitä. Tämä on ehkä vaikuttanut enemmän kuin ylempänä esittelemäni kappale, sillä voin edelleen allekirjoittaa melkein kaiken tästä. Tuossahan on vain lempilyriikkani tästä. Minä vain olen niin kaunis ja todellakin tiedän miksi se on niin tärkeää ja todellakin haluan olla minä! Mutta en halua että minäbiisi on vain pelkkää ylistystä, vaikka onhan se toki mukavaa. 

Ja vielä tätäkin ennen olin oikein innoissani eräästä biisistä, tosin tähän minulla on aika ristiriitainen suhde. 

Change
Everything you are
And everything you were
Your number has been called
Fights and battles 've begun
Revenge will surely come
Your hard times are ahead

Best
You've got to be the best
You've got to change the world
And use this chance to be heard
Your time is now

Don't
Let yourself down
Don't let yourself go
Your last chance has arrived


Tämä biisi oli todella IN silloin sekavaan aikaan josta en kyllä enää jaksa muistaa kamalasti. Joka tapauksessa yhdistin tämän jotenkin itseeni ja kuuntelin tätä aika paljon. Nykyään tämä sen sijaan on se biisi jota inhoan eniten mutta jota kuuntelen silti silmät lasittuneina. Keskustelisin mielelläni tästä kappaleesta jonkun sopivan henkilön kanssa! Mutta joka tapauksessa nykyään tämä ei mitenkään käy minäbiisiksi, aivan liian ahdistava..
Voi, haluaisinpa tietää mitä päätelmiä teette minusta näiden perusteella! 

Kiitos, älkääkä unohtako heittää vaikka kommentteihin jotain pientäkin ehdotusta! Tämä on tärkeä juttu hei! 

6 kommenttia:

Roosa kirjoitti...

Damn, ei ole mullakaan tällä hetkellä omaa piisiä!! Musen Feeling Good on ollu, mutta se alkaa kans tuntua jo kuluneelta..

Sori, en osaa sinua auttaa :D Oasiksella on piisejä jotka joskus osuu minun mielialaan, esim. The Importance Of Being Idle x) Ja Coldplayn esim. Lost! Siinäpä jotain kuuntelemisen arvoista :)

katriparka kirjoitti...

roosa: hienoa, kuuntelin nuo! Oasiksen the importance of being idle -muuten hyvä mutta sanoma ei jotenkin kolahtanut.
Coldplayn Lost (varsinkin se remix) on pitkään ollutkin lempibiisejäni, mutta jotenkin en uskalla ottaa itselleni niin hienoja lyriikoita kun en taida niitä ihan ymmärtääkään.

Mutta hienoja ehdotuksia! Etsintä jatkuu, ehkä loppuviikosta voisin laittaa jonkin koosteen..

Roosa kirjoitti...

Juu, vaikea se on sitä yhtä oikeaa löytää joka osuis just omaan itteen eikä ehkä pelkkään yhteen mielialaan. Mie pidättäydyn ite vielä tuossa Feeling Goodissa :) Ei se olekkaan vielä niin kulunu :D

keas kirjoitti...

En ole varma, osaanko samaistua koko tuohon minäbiisin ideaan, mutta ehkä minulla on etenkin kesäisin jotain sen tapaisia.

En kuuntele ollenkaan tuo tyyppistä musiikkia (kuuntelin tuota Lenkaa), joten tuskinpa sinulle on paljon apua minulle merkityksellisistä bändeistä, mutta kerronpa nyt kuitenkin.

Eli jos elämä tuntuu jotenkin tylsältä tai turhalta, pitää laittaa Kingston Wall soimaan. Melodian ja sanoitusten yhteisvaikutus on sellainen, että tekis mieli vaan olla ja nauttia elämästä. Tulee sellanen rauhallinen fiilis niinku jossain festareilla, kun ainoa tehtävä on maata jossain nurmikolla mukavassa auringonpaisteessa rakkaiden ihmisten ympäröimänä.

Mulle Used to feel before iskee ehkä parhaiten, koska useimmiten se kuvaa mun ajatuksia täydellisesti. Oli ne sitten poikaystävää tai sielunkumppaniani kohtaan. Se on jotenkin joku kasassa pitävä voima kun meinaan seota hajanaisiin ajatuksiini.

Joo. Eipä tästä sulle hyötyä varmasti ollut, mutta oli kiva pohtia.

katriparka kirjoitti...

Minäbiisin idea on aika vapaa, niin voit samaistua siihen sen verran kuin tuntuu hyvältä. :D Siinä on aika tärkeää tosiaan että se pitää kasassa. Ja toisaalta antaa olla hajalla sopivan verran.

Joo, olit kyllä oikeassa ettei tuo sinun minämusiikkisi ollut ihan minua. Mutta hienoa että on jaksanut ja tykännyt pohtia! Plussaa! :D

keas kirjoitti...

Nyt löysin muuten sen parhaan biisin! Party goes on (Kingston Wallia). Sitä ei kyllä löydy Youtubesta, mutta ei sulla varmaan ole suuria tuskia, vaikket sitä kuulisikaan :D

Se kertoo siitä, että aika kuluu koko ajan, eikä siks kannata stressata ja pilata tunnelmaa. Ja että elämä on jännä seikkailu ja "jonain päivänä" kaikki selkenee ja asiat laitetaan kuntoon. Ja "yesterday was such a fine day for me to live" kuvaa täydellisesti mun elämää. Että nimenomaan eilinen. Aina eilinen tai kaukaisempi asia. Elän hetkessä jälkeenpäin.