maanantai 30. kesäkuuta 2014

tee-aamu

Tätä olen kaivannut enkä edes huomannut. Voi herätä aamulla vartin herätyskelloa myöhemmin, kiskaista villasukat jalkaan ja keittää ihanaa yrttiteetä. Ja ihan rauhassa, vaikka aurinko ei paista, hengitellä aamua ja avata kalenterista uusi viikko. 

Keitän lisää teetä, tällä kertaa vaaleanpunaisista unelmista, ja päätän opiskella viimeinkin kaikki ne feministiset kappaleet ja paasaavat kehityskulut yhdellä kerralla tässä aamussa koska sellaisesta minä pidän. Saan opiskelua kaiken mitä haluan kolmessa tunnissa ja nyt olen edellä aikataulusta ja siksi keitän jälleen teetä (marjaista pussiteetä, ihan vaihtelun vuoksi) ja yliviivaan tehtävälistasta taas yhden asian.


Ja tänään ajattelen niin selvästi kun olen saanut olla ihan rauhassa tehokas. Tätä minä haluan: aamuja ettei ole kiire tai töitä tai ketään jota pitää muistaa, villasukat, tuulinen päivä, tekstiviestejä joilla ei ole kiire, ikuisia suunnitelmia, virolaisia karkkeja, lähettää postikortteja ja tutustua taas uusiin ihmisiin ja juoda teetä vanhojen tuttujen kanssa. Haluan juuri tällaista onnellisuutta nurkasta nurkaan ja teekupillisesta toiseen.

Ei kommentteja: