tiistai 31. joulukuuta 2013

2013, kaikki on niin hyvin

Tänä vuonna
alkoi uusivuosi ja minä lähdin turkuun: tammikuun kävelin luistelukentän läpi ja suojelin minua kaikelta ja odotin parasta aikaa ikinä ja se koitti. maailman paras naapuri oli olemassa ja vietin yksinäisimmän mutta onnellisimman ystävänpäivän ikinä. maaliskuussa katselin revontulia ja ovelle tuotua kukkaa ja polaroidkuvia ja viinivalikoimia, pyöräilin portaikkotaloon ja takaisin ja kuuntelin vaarin vanhaa tikittävää kelloa (1933). kevään valossa matkalaukku kulki mukana ruotsiin ja tulin ruotsista takaisin, suomea edestakaisin ja junan ikkunan takana koko maisemassa soi mew kunnes kesä tuli liian aikaisin vaikka ei tässä näin pitänyt käydä! turku ja turva ja seikkailu oli niin hankala hallita taas uudessa kaupungissa kun kaikki ei millään mahtunut matkalaukkuun. yökalastuksesta taiteeseen ja filosofiaan, elin yöt hämärässä huoneessa ja tv välkkyi liian myöhään ja välitti sekamelskan töitä ja öitä ja pääsykokeita ja kaiken keskellä minä pyöräilen sateessa vierailla kaduilla. aamuöistä asti olen kuunnellut neljää asiaa päivässä. sinä viikonloppuna kun aurinko paistoi koko ajan matkattiin turkuun ja puhuttiin koko kesä  - seuraavalla turun reissulla päiviä on jäljellä enää muutama ja auringonvalo tekee halistenkosken ja bussipysäkit ainutlaatuisiksi. uusi elämä uudessa kodissa alkoi hitaasti mutta juuri sellaisena kuin halusin: luennolta luennolle, vapaahetkiä, aikaa joka lainehtii nurkasta nurkkaan ja tekee olon mukavaksi. lokakuu on lämmin, aika hidastuu, kate bush laulaa lumesta kun minä teen kaikkea enkä yhtään mitään ja hengitän ulos ja sisään onnellisuutta. pimetessä kiipeän marraskynnyksen yli ja päätän että haluan elää täysinsydämin. kyllä se siitä, kun kohtaa kauniisti kaikki ja kaiken. ennen joulua on kiire pelastaa koko maailma, varastaa hymyjä ja koota olemuksestaan kohtaamisenkestävä. kierrän aina välillä kelloa takaisinpäin ja elän turkua uudelleen vaikka en edes tiedä mitä olen sinne unohtanut. vaikka en tiedä mistä, milloin ja miten alkaa 2014, olen varma että teen siitä hyvän.


Ei kommentteja: