perjantai 22. lokakuuta 2010

14 lammasta, ja yksi

Hei vaan, Shanghaissa taas. Kuulin että tänään olisi yöelämää, saatan tyytyä kuitenkin vain iltaan. Ei pilven pilveä ja värit ovat viimeisestä pehmenneet.

Synttärit menossa jo kolmatta päivää, luulisin. Niiden kunniaksi olin ihan sairas. Kun palasin kouluun, runoilijaopettaja sanoi että pitää pitää haaveista kiinni. Minä nojailin pulpetin ääressä käsiini ja hymyilin nätisti. Juhlin ihan vähän: eilen oli hienoa, punavaloisa huone ja juustonmetsästystä. En osaa päättää mitä oikein ajattelen niistä, jotenkin väistän aina. Musiikista pidin, ihan hurjasti, katsokaas, ne olivat tehneet laulun ihan itse. Yöllä näin ikkunasta tähtiä.

Tänään heräsin hitaasti. Aluksi olin apea, mutta tunnin päästä aurinko paistoi ja keräsin korvakoruni ikkunalaudalta. Hiimailin koko aamun ja lopulta kävin kiireessä kahdessa kirjastossa. Olosuhteiden pakosta aion elää viikon liian vähällä musiikilla, koska kännykkäni ei osaa. Toivottavasti en aivan höpisty. Tässä yksi.



Loma on täällä niin selvästi, mutta syysloman tapaan olen hieman mielissäni. On vielä ilma josta pidän ja hiukset kihartuvat söpösti pipoon. Täytyy opiskella paljon nytkin, mutta aion vielä joskus luoda tavoitteen joten opiskelen vain.

Menkää ulos, siellä on kallista hengitettävää.

// Minä en usko. Mitä. Anteeksi. Mitä!

Ei kommentteja: