perjantai 21. helmikuuta 2020

olen myöhässä

myöhässä mutta mielekästä silti:

haluaisin rauhaa mieleen ja kotiin, aikaa ajatella ja haluta asioita. haluaisin kirkkaita ajatuksia, jotka tiedän olevan minun.  Haluaisin osata kysyä paremmin ja tietää mikä on asioiden järjestys. Haluaisin asetella sanojani harkitummin, mieluummin kirjoittaa kuin kirjoittaisin kirjettä ja puhua kuin puhun väsyneenä. Haluan mennä kohti sitä mitä en tiedä, mutta mitä haluan tietää ja jaksaa kiinnostua vielä uudestaan. 

Haluaisin vuorotellen kuulla kirjoja, oikein hyviä äänikuunnelmia ja ajatusten taustalle niittomusiikin sijasta einaudi. Haluaisin jonkun, joka sanoo minulle nyt, ja minä sanon hyvä idea, ja sitten minulla on lauantai. haluaisin osata soittaa yhden laulun josta pidän ja tehdä yhden kakun, joka on kaunis. haluaisin tulta ja kukkia ja olla yhdessä rauhassa ja hassu. haluan seikkailla kuten siellä ja silloin ja vielä silloinkin. 

Haluan kotiin uuden maton joka olisi pehmeä ja paksu kuin kosmos. Haluaisin ylleni raskaita kankaita ja keveitä kankaita ja kaikkea kierrätettyä, käyttää niitä hyvin ja antaa niille uutta elämää. Vihreää verhoissa, vihreää kasveissa, vihreää ylläni. Haluan kesällä sietää kylmää ja kuumaa, uskaltaa kaikenlaisia helmoja varautumatta ihan kaikkeen. 

haluaisin pelastaa maailman, lakkauttaa inhimillisen kärsimyksen ja taata omenoita ja irtokarkkeja kaikille.

Ei kommentteja: